Som grädde på moset fick jag oxå en släng av VAR. På gott och ont.
| 21.30 Härlig halvtidsutsikt. |
| 04.30 nu på morgonen möts jag av en sval och fräsch morgondimma när jag öppnar fönstret. |
| 21.30 Härlig halvtidsutsikt. |
| 04.30 nu på morgonen möts jag av en sval och fräsch morgondimma när jag öppnar fönstret. |
| Mamma Sara, Liv och mormor har satt sig till bords. |
![]() |
| Osborne stortrivs på sina promenader med matte. |
![]() |
| Här finns så mycket att upptäcka. |
![]() |
| Matte känner för att njuta en stund ibland, |
![]() |
| innan det är dags att vända hemåt. |
| Snart domineras den här bilden av gurkor och tomater. |
| Allsköns kryddor står att finna både i och utanför växthuset. |
| Dukat till måltid. |
![]() |
| En fräsch och vacker sommarsallad. |
![]() |
| D:s egenkomponerade sallad bestod av buffelmozzarella med tomater, maskrosblad, späda granskott och basilikadressing. |
![]() |
| Glassmycket i asken fick D av mig som bröllopsdagsgåva i år. |
| Enastående utsikt. |
| Kaprifolen blommar frodigt på jordkällarens tak. Snart blommar oxå lavendeln längs taket. Tyvärr klarade löjtnantshjärtat inte förra sommaren. |
| Silverpäronet vid växthuset växer fint och kantnepetan blommar runtomkring. Se här och så snyggt det nya staketet blev. |
![]() |
| Jag tankade alltid långt innan mätaren nått så här långt. |
![]() |
| Ett D-arrangemang. |
![]() |
| Ett till D-arrangemang. |
![]() |
| Tunnbrödsbakelsen med sitt vin. |
![]() |
| Tunnbrödsbakelse i närbild. |
![]() |
| Fjällröding under tillagning. |
![]() |
| Fjällrödingen och dess vin. |
![]() |
| Avslutning på en ljuvlig måltid. |
![]() |
| En nöjd 69-åring. |
| I maj då tar våra vackra björkar för sig. |
| I odlingsmrådet har D idag sett till att mycket är på gång. |
| Poolen fick vila i fjol, men i år ska den igång igen. |
| Det blev en vända till soptunnan oxå och utsikten på vägen hem förnekar sig aldrig. |
| Den nya utsikten mot Kilsbergen är heller inte så tokig. |
| Så här såg det ut på mitt skrivbord när jag kom upp tidigt i morse. Det här fixade nog D sent igår kväll. |
| Klisterdekal från 60-talet. |
Shell, Remsle, 1964. Fr. v. pappa Arvid, mamma Ilva
och jag själv. Jo då, ibland hade vi vita arbetskläder. |
![]() |
| Tidningsannons från 50-talet. |
| Stor annonskampanj inför öppnandet av den nya supermoderna macken i Remsle, Sollefteå 1964. |
![]() |
| Fyra blev två och så möts Tottenham och Liverpool i finalen i Madrid den 1 juni. |
| Körsbärsträd i blomning. |
| Det nya staketet blev riktigt snyggt. |
| Nystädat och delvis kalkmålat växthus. |
| P-platsen för min elmoppe gör att jag inte behöver gå många steg. |
| Odlingssäsongen på gång där ute. |
| Vad väntar här tro? |
| Jo, grekisk sallad med vederbörliga tillbehör. |
| Valborgsmässoafton snart till ända. |
| Nygammal skärmbild. Här är skogen kvar. |
![]() |
| Så här ser skärmen ut när jag startar datorn. |